V.4

Hembrev v. 4

Nu är vi på gång på riktigt igen med en hel arbetsvecka och nu rullar det på. Vi hoppas ni har hunnit titta i kontaktboken som eleverna nu har i sin väska där de varje fredag skriver om kommande vecka. Skriv gärna er signatur när ni läst så vet vi att ni sett boken.

Årskurs fyra har dessa veckor arbetat med The three Billy Goats Gruff på olika sätt. Vi har läst boken, lyssnat på den och slutligen tränat in och spelat upp den som teater. De har gjort fantastiska föreställningar för förskolan i veckan!

5:orna arbetar med Goldilocks and the three Bears och kommer att spela upp den på fredag nästa vecka.

Sexorna har börjat arbeta med filmen Goodnight Mister Tom som utspelar sig under andra världskriget i Storbritannien. Vi har även lyssnat på Neville Chamberlains tal från 1939 och utifrån texten från talet tagit ut glosor till kommande vecka. De har gjort olika skrivuppgifter och reflektioner kring filmen och det kommer vi att fortsätta med kommande vecka också.

Vi vill påminna om att lämna in lapp om utvecklingssamtal och eleverna får med sig en lapp hem med ”sin” tid. Samtalen kommer att äga rum v. 4 – 6.

v. 4

m. idrott åk 4