Hembrev v.13

Nästa fredag 3/4 har vi en tradition som alltid kommer varje år fredagen innan påsklovet som vi kallar ”påskpromenad”. Då går hela skolan till Mossbrott och går runt på olika stationer med påsktema. Denna dagen behöver alla elever ha med sig MATSÄCK.

I bokstavsarbetet har vi träffat bokstäverna U och V. Eleverna har bl.a fått skriva eller rita vad de tycker om att göra Ute. När vi träffat v har vi skrivit ord och lekt ”Vatten i din sko”.

I SO är vi nu på väg ut i världen och ska besöka alla våra världsdelar. Vi har börjat med Europa och naturligtvis pratat om Sverige, men även Danmark eftersom där finns ju Legoland och lego känner ju de flesta barnen till.. Vi pratar också om utrotningshotade djur och i Europa tittade vi på Havssköldpaddan som lever utanför Greklands kust och hur den har det.

På matteleken har vi jobbat med klockan. Prata gärna hemma om vad klockan är!

Vi har även spelat bingo – ett roligt sätt att träna antalsuppfattning.

På musiken har vi jobbat med instrument och vilka instrumentgrupper de tillhör.

Vecka 15 och måndag v.16 är det påsklov!

Vi passar på att önska er en glad påsk!

Malin o Lena