Hembrev 4-6

Vi är sedan hösten 2021 en ackrediterad Erasmus+skola vilket innebär att vi de kommande sju åren vet att vi kan arbeta långsiktigt med internationalisering i förskola, skola och fritids. Det ger oss en möjlighet att stärka kompetensen både hos personal och verksamhet samt delta i olika elevprojekt. Syftet med ackrediteringen är att övergå från enskilda projekt till mer systematiskt, strategiskt och långsiktigt deltagande i Erasmus+programmet. Programmet har de kommande åren sitt fokus på inkludering, digitalisering, grönt tänkande och delaktighet i samhället. Vi kommer även att ha fokus på språkutveckling och andraspråksinlärning.

Vi har även öppnat upp en Instagramsida som heter ”onumsfriskola” där ni bl.a. kan följa vårt arbete med Erasmus, kuben och vår verksamhet.

I so arbetar vi med världsreligionerna. Vi fokuserar på de heliga rummen och högtider för att kunna göra jämförelser, hitta likheter och skillnader. Vi tittar på filmer, läser texter och svarar på frågor, tränar begrepp på quizlet och blooket. Onsdag vecka 14 är det förhör på religionerna. Eleverna kommer få med sig material att träna på en vecka innan samt information vad de ska kunna.

v. 13

m. idrott åk 5

ti. språkval åk 6, idrott åk 6, ma-prov åk 5, idrott åk 4

o.