Hembrev 4-6

Då var det dags för höstlov och lite ledighet för alla. Vi inledde veckan med att uppmärksamma FN-dagen i en storsamling. Därefter arbetade vi vidare med FN och Unicef i klasserna på olika sätt. Vi har även tittat på levnadsvillkor i olika länder utifrån inkomst, via Gapminders sida ”Dollar street”. Låt gärna era barn visa er denna sida då de tyckte den var intressant och belyser verkligen hur olika vi har det i världen.

Denna vecka har vi haft besök av Andreas från Danmark som varit här och jobbskuggat oss i 4-6 men även besökt 1-3. Han har tittat på hur vi arbetar och vi har fått ta del av hur läraryrket ser ut i Danmark. Åk 5 har under hösten haft kontakt med Andreas elever i Danmark via Teams så vi har träffats digitalt tidigare. Detta digitala utbyte kommer vi att fortsätta med under kommande läsår.

Vi avslutade veckan med att läsa upp hemska spökhistorier som eleverna skrivit under veckan. Så nu är de redo för Halloween. 😊

v. 45

m.

ti. språkval åk 6, idrott åk 6, hälsosamtal åk 4 - skolsköterska