Hembrev 4-6

Sista deltävlingen i matematiktävlingen Pangea är avklarad och från vår skola är det en elev som är med bland finalisterna - stort GRATTIS till Olivia i åk 4! Prisutdelningsceremonin kommer att äga rum i Stockholm lördagen den 18/2 och då kommer vinnarna att annonseras. Förstapristagaren från varje årskurs får 1000 kr i stipendium, andrapristagarna från varje årskurs får 750 kr och tredjepristagarna från varje årskurs får 500 kr.

I onsdags var det dags för 6:orna att få tänderna fluorlackade av tandsköterskan Annelie. Hon pratade också om tandhälsa och tandborstning och visade HUR man ska borsta tänderna för att slippa inflammation och blödande tandkött.

I fysiken har vi lämnat astronomiområdet och är nu inne på Kraft och rörelse. Vi läser, diskuterar, ser på film, gör experiment, tränar begrepp på quizlet och elevspel.se.

På tekniklektionerna tränar vi på att programmera i Scratch. Alla har kommit olika långt i sina kunskaper när det gäller programmering men med hjälp av instruktioner på kodboken.se kan alla jobba på sin nivå. Vi testar även varandras spel och ger tips på vad som kan förbättras.

Torsdagen den 23/2 åker alla skolans elever till Lidköping på skridskodag. Bussen går 8:30 och är tillbaka 13:00. Ta med bra kläder, matsäck, skridskor och hjälm! Den som vill tar med klubba och boll! Hör av er om ni behöver låna skridskor eller hjälm. Vi ser fram emot en rolig dag tillsammans! Lönnen behöver inte ta med idrottskläder den här dagen.

v.8

Linden: läsläxa hela veckan

M:

Ti: 6 - språkval, idrott

O: Linden - idrott

To: skridskodag i Lidköping

F: 6 - språkval

Vi önskar er ett skönt sportlov!

Arbetslag 4-6