Hembrev 4-6

Vintervädret håller i sig, tänk på att ta med varma kläder och matsäck imorgon när vi går till Mossbrott på påskpromenad!

Sexorna har gjort klart de nationella proven i svenska och engelska och nu är det bara matten kvar. Det är fyra skriftliga delar som genomförs tisdag och torsdag vecka 17. Vi förbereder oss genom att träna på gamla nationella prov och göra uppgifter av olika slag på nomp.

Förra veckan tittade vi på Lilla Aktuellt skola och då handlade det bland annat om en skola där man spelade schack. Flera på skolan blev sugna på att spela och om ni har något schackspel eller annat sällskapsspel som ni inte använder och går ganska snabbt att spela tar vi tacksamt emot det!

Vi har lärt oss mer om fåglar; namn, utseende och några läten. Det är roligt att känna igen fåglarna när vi ser och hör dem utomhus!

Vi påminner om föreläsningen “En schysst nätvardag” som handlar om barns trygghet på nätet, 11 april klockan 18-20 i Sparbanken Blackbox. Läs mer i inbjudan som ni fick den 17 mars!

Måndagen den 22 maj är det praodag. Närmare information kommer senare men det kan vara bra att redan nu fundera på var man skulle vilja vara.

v. 15

M: Annandag påsk

Ti: 6 - språkval, idrott

O: Linden - idrott

To: Lönnen - idrott

F: 6 - språkval

Vi önskar er en Glad Påsk!

Arbetslag 4-6