I tisdags hade vi en spännande dag när SVT var här och filmade vår Jerusalemadans och intervjuade elever i åk 5. Hoppas att ni har haft möjlighet att se reportaget på Lilla Aktuellt och läsa den fina artikeln i NLT!

På fredag går vi den traditionella påskpromenaden på Mossbrott. I år blandar vi inte eleverna utan varje klass går för sig till de olika stationerna. Tänk på matsäck och kläder efter väder!

Åk 6 har nu gjort klart de nationella proven i svenska. Vecka 15 är det dags för engelska och vecka 18 matematik.

I no:n arbetar vi med Luft och tryck. Vi tar reda på fakta genom att läsa och titta på filmer. Vi tränar begrepp på quizlet och efter det kommer vi att göra experiment och arbeta vidare på olika sätt som eleverna varit med och bestämt för att fördjupa kunskaperna, t ex göra film, teater, PowerPoint eller kahoot.

Vi påminner om språkvalslappen för åk 5. Den ska lämnas in senast på fredag!

På söndag är det Världsdagen för Downs syndrom. VI firar den här i skolan på måndag genom att ta på oss olika strumpor för att hylla olikheter och slå ett slag för alla människors lika värde och rättigheter.

Årets majblommeförsäljning sker i år digitalt. Se mer information på lappen som vi skickat hem!

v.12

m. Rocka sockor

ti:

o: 4-idrott, 5-matteprov kap.2 6-språkval, engelskaläxa

to: quizlet – Luft och tryck, 5-6 idrott f: 5-matteprov kap.2, Mossbrott - matsäck, 5- språkvalslapp! 6-språkval, nomp

Trevlig helg!

Anna, Ulrika, Sofia och Helena