Hembrev 4-6 vecka 22-23

Idag fredag har klass 3 varit med oss och vi har provat nya klasser inför kommande läsår. Våra 6:or har fått veta vilka de ska gå i samma klass med till hösten. Livet går vidare och grupper förändras – sånt är livet.

Eleverna i klass 6 får med sig en enkät hem idag, en till eleven och en till vårdnadshavare. Vi önskar att ni fyller i den och lämnar senast onsdag nästa vecka. Att vi får veta vad som fungerar bra och vad som behöver utvecklas/förändras är mycket viktigt för oss för att få bästa möjliga skola. Tack!

I SO har eleverna under två veckor fått välja vilket ämne de vill arbeta med och vad de vill lära sig mer om. På SO-lektionerna denna vecka har vi lyssnat på redovisning av dessa fördjupningar. En del genom Powerpointpresentationer, planscher och Kahoot, andra i ett Word-dokument eller resultat på Seterra. Bra jobbat och ökat lärande hos alla.

Nästa vecka blir vår sista ”vanliga” vecka innan sommarlovet. Det känns lite konstigt efter denna kalla vår, men sommaren kommer förhoppningsvis till helgen. På onsdag kommer vi vara på Mossbrott och ha en sommarfest tillsammans hela skolan. När vi inte kan ses för skolgårdsfest får vi fira på annat sätt.

onsdag: språkval klass 6, sommarfest på Mossbrott 8.20-13.00, idrott klass 4

torsdag: idrott klass 5-6

fredag: språkval klass 6, ta med en väska, extra kasse till material som ska hem

måndag: brännboll 6:or – personal på Mossbrott 10.30

tisdag: korvgrillning och gemensam avslutning för hela skolan, skoldagen slutar 13.00.

17.00 avslutning för klass 6 med föräldrar, mer information kommer.

Trevlig helg önskar Helena, Sofia, Ulrika och Anna