Hembrev 4-6 vecka 47

Den här veckan har vi gjort självporträtt på bildlektionen. Eleverna fick välja vilken teknik de skulle använda, mycket färg, kol eller blyerts, akvarell eller kanske ett kollage. En del blev klara första lektionen medan andra ville arbeta vidare – vi är olika och har olika behov!

På so-lektionen har vi sett på film, ritat och läst om hur Sverige blev kristet för 1000 år sedan. Nästa vecka fortsätter vi med hur medeltidens städer bildades.

På tisdag kommer 6:orna ha en förberedelselektion inför det nationella provet i svenska. Eleverna kommer att förbereda en redogörelse om ett givet ämne. På onsdag kommer proven genomföras i grupper om tre. Inget att förbereda, det har vi gjort många gånger tidigare.

Klass 6 - språk: lärarna på Alléskolan hälsar att tisdag 29/11 kommer alla grupper ha prov.

Vecka 47

Tisdag: språk och idrott klass 6 – ta med rätt material till lektionen!

12 13 klass 4-5 Vara konserthus

12-13.15 klass 6 förberedelselektion inför nationellt prov

Skolsyster på skolan

Onsdag: NP svenska för klass 6

Bad för halva Lönnen, ta med badkläder och handduk: Jack, Dennis, Johan, Lizette, Naemi, Savannah, David B, Casper, David R, Viktor R

Idrott för Linden, ta med kläder, skor och handduk

Torsdag: Idrott för Lönnen, ta med kläder, skor och handduk.

Matteprov åk 6 (kap. 3 Geometri)

Fredag: språk för klass 6

Adventsljus för den som vill ha det på sin plats!

Trevlig helg önskar hela arbetslag 4-6