Hembrev spindelnätet Nov

Hej på er alla!

Som vi ser och känner så är det blandat när det gäller vårat fina väder så se till att det finns kläder för alla väder.

Vi har som vi meddelat tidigare börjat använda appen Tyra.

Ni som inte laddat ner den och skapat en användare behöver göra de nu så ni kommer igång med det här.

Vi kommer att gå över helt till Tyra när det gäller scheman för alla som har fritidstid inom en snar framtid.

Ni behöver nu gå in på Tyra och fyller i schemat så vi har koll på när erat barn är hos oss.

Exempel på hur ni fyller i.

Har ni morgonfritids och eftermiddagsfritids så fylls de tex i så här 06.45 - 16.00

Har ni inget morgonfritids så blir det den tiden fritids börjar (13.00 för förskoleklass - klass 2 och 14.45 för klass 3-5)

Fredagar så slutar skolan 13.00 så då är det den tiden för alla om man har eftermiddag och ingen morgon.

Har ni bara morgonfritids så skrivs de tex 06.30 - 08.20

Om ni behöver meddela oss något som tex ändring av buss, senare hämtnings tid och om någon annan hämtar så finns det dessa sätt att gå in och göra detta på.

⦁ Gå in på anteckningar och skriv sedan ert meddelande där så får vi upp en notis om att den skapats.

⦁ Tryck på erat barns bild och välj tillfällig notering som gör att vi ser en bubbla på bilden när vi ska checka in att vi fått en notering. Tex Kalle hämtas av farfar kl 16, Lisa åker buss 19/11 kl 14.45. Den här försvinner när vi checkar ut senare på dagen.

⦁ Tryck på erat barns bild och välj stående notering så kommer den inte att försvinna förens ni själva tar bort den. Tex Kalle åker alltid buss när han har sluttid 14.45.

Extra viktigt att ni väljer rätt så att ni inte väljer stående notering och skriver buss hem idag om det bara gäller tex tisdagen för då kan vi tro att det även är på onsdagen då den finns kvar.

Som ni nog förstår så är det extra viktigt att vi får meddelande om det är buss hem någon dag så de inte blir fel.

Det finns även en funktion som heter frånvaroanmälan. Här kan ni meddela oss om erat barn är sjuk och när det är beräknat att återkomma. Viktigt att sedan när barnet är friskt så åter anmäler ni också.

Har ni frågor så tveka inte att fråga då vi alla håller på och lär oss detta med Tyra.

Jullovet närmar sig nu också så här kommer jullovslappen med vilka dagar det gäller.

För att kunna planera med personal så måste vi så klart få svar snarast och ni fyller i på Tyra vilka dagar och tider de blir.

Hälsningar fritidspersonalen