Hembrev Stubben april -21

Nu har solen börjat titta fram och värmer. Det är bra om ni har smörat in barnen på morgonen och har med keps eller solhatt. Ta med egen solkräm så kan vi fylla på med solkräm under eftermiddagen. Kolla gärna över barnens hyllor och ta med kläder som inte används hem till exempel vinteroverall och att de har extrakläder på hyllan.

Bocken Bruse har barnen börjat få tagit med sig hem och ta kort med sin familj och läsa sagan. Vi har börjat att sätta upp kort på familjer inne på avdelning och barn går gärna fram till bilderna och tittar. Vi påminner om att skicka kort på familjen när ni har tagit kortet och ta tillbaka bocken.

Vi har börjat att bjuda in till utvecklingssamtal eller uppföljningssamtal till de som inte hade något samtal i höstas. Ni kommer bli erbjudna att ha det på plats eller via teams. Det kommer sättas upp en lapp på barnens hylla med en tid för samtal.

Fredag 14:e maj är det en klämdag, meddela gärna oss om ni har tänkt vara lediga denna dag. Om ett tag kommer vi också att dela ut en lapp angående sommarledigheten. Vecka 29-30 kommer förskolan och fritids att vara stängt som vanligt.

Torsdagen den 24 juni kommer förskolan och fritids att vara stängt. Detta på grund av att år då den 6:e juni infaller på en lördag eller söndag skall personalen kompenseras med en annan ledig dag.

Fråga oss gärna om det är något!

Ulrika, Moa, Madeleine och Hanna