Hembrev v. 16

Åk 4 och 5 har i engelskan påbörjat att göra presentationer om sig själva som vi ska spela in och skicka till våra nya vänner i Spanien. Förhoppningsvis kommer vi att kunna ha ett utvecklat samarbete med dem framöver och vi börjar med att lära känna varandra via digitala presentationer.

På torsdag 29/4 ska vi ha en samverkansdag med fritids med olika aktiviteter såsom programmering, rörelse, experiment och GRETA – aktiviteter.

Vi har läst om stormaktstiden på so-lektionerna. När man går i klass 6 ska vi bedöma elevernas kunskaper för att kunna sätta betyg. Övriga elever kommer att läsa historia igen, inte samma tidsperiod, men de kommer att få fler möjligheter att visa sina kunskaper. Kraven är inte de samma för 4:or, 5:or och 6:or! Alla ska göra sitt bästa – det är samma för alla! Förhöret genomförs på onsdag och alla elever har fått med sig material och instruktioner hem. De som varit sjuka får det på måndag.

v. 17

m.