Hembrev vecka 34

Hej på er!

Nu är första skolveckan avklarad och det med bravur i värmen. Vi har gjort namnskyltar och bokmärken, många olika lära-känna-övningar och en bilduppgift att måla en valfri svamp i akvarell. Vi har inlett so-arbete om valet som närmar sig och i no har vi tittat på olika svampar.

Nästa vecka kommer Emilia Quaranta på besök och då får vi passa på att prata mycket engelska. Hon kommer att hålla i lektioner, men även vara med oss under skoldagen.

Idrottslektionerna kommer att vara utomhus tills vidare, men man behöver ha bra skor på sig för att kunna delta. Linden har idrott på onsdagar och Lönnen på torsdagar.

Klass 6 har idrott på tisdagar efter språkvalet. Eleverna kommer att gå från Alléskolan till Västra skolan. De ska ha med sig ombyte, skor och handduk varje tisdag med start vecka 34. Alla byter om och råkar man glömma så finns det kläder att låna!

Språkval för klass 6 är på tisdag och fredag morgon.

Kom ihåg att lämna in info.bladet och även att titta in på hemsidan. Där finns aktuell information, skollunch och bilder!

Vecka 34

Tisdag: Språkval klass 6 + idrott klass 6 kläder, skor och handduk

Onsdag: idrott på skolan - Linden

Torsdag: idrott på skolan - Lönnen + representanter för skolan redovisar Kuben i Stockholm, Stina, Rowan, Johan, Anton, Lisa och Anna