Hembrev vecka 37

Idag har hela skolan gått till val. Eleverna har under veckan bildat partier, diskuterat vilka frågor som är viktiga och hur det ska drivas igenom. Partiet har sedan gjort valaffischer där namnet ska vara tydligt och även den fråga som är viktig. Igår fick parterna visa upp sig för övriga elever som kunde ställa frågor. Varje elev på skolan har fått ett röstkort som talar om att de har rösträtt. Sedan har valstugan varit öppen i Lönnens klassrum. Vi har försökt göra det så likt det vanliga valet som möjligt. På hemsidan finns bilder på de olika partierna och mycket annat www.onumsfriskola.se.

I so fortsätter demokratiarbetet kommande vecka och sedan ska vi gå vidare med geografi och Europa.

Vi har fått till oss att det inte alltid är trevlig musik som spelas under bussresorna till och från skolan och språkvalet. Prata gärna med era barn detta. Tack!

På torsdag är det dags för fyrorna att göra terminens första matteprov (kap.1). Det handlar om de fyra räknesätten. Vi har arbetat med allt innehåll här i skolan och repeterar tillsammans i början av nästa vecka. Den som vill får gärna ta hem matteboken och träna.

Vecka 37

Tisdag: språkval och idrott klass 6, kläder, skor och handduk

Onsdag: Önumsloppet på Mossbrott, starten går 10.30, kläder, skor och matsäck. Vi åker tillbaka till skolan kl. 13.00 och avslutar dagen i vanlig tid 14.45.

Torsdag: Idrott i Vedum för Lönnen, kläder, skor och handduk. Klass 4 - matteprov

Fredag: språkval klass 6

Torsdag 22/9 (vecka 38) är det studiedag på skolan och eleverna är lediga!

Trevlig helg önskar hela arbetslaget 4-6