Vecka 10 4-6

Hej! Crazy Friday är här!

Denna vecka har klass 6 deltagit i Fria ordets dag genom Sveriges Radio. Vi fick olika tips att tänka på för att vara källkritiska, bland annat att uppföra oss som att det är första april. Är detta sant? Vem står bakom texten/bilden/filmen och varför har den lagts ut?

På fettisdagen bjöd Alice oss på goda semlor. Nu får vi fasta till påsk... Titta gärna in på hemsidan där ni kan se vad som händer i Önum.

4-6:an saknar klassföräldrar och nu närmar sig klassfotbollen. Vi har fått inbjudan av Larvs FK och de finns här om det finns några föräldrar som vill ta ansvar för detta. Meddela via mejl eller era barn så skickar vi med inbjudan.

Vi hoppas att ni alla har gjort Skolinspektionens enkät, en för varje barn. Det är viktigt för oss att veta vad som fungerar bra och vad som behöver utvecklas.

Vi önskar er alla en fin helg! Varma hälsningar från hela arbetslaget 4-6

Måndag: idrott klass 5

Tisdag: språkval + idrott klass 6, idrott klass 4

Onsdag: LOV