Vecka 14-16 klass 4-6

Hej! Denna vecka har våra 6:or haft sina nationella prov i engelska. Alla har jobbat på bra och gjort sitt bästa och då måste man vara nöjd. Alla elever har haft ett prov i so som prövade kunskaperna om världsreligionerna. Bedömning pågår...

Eleverna har också besökt Vara konserthus och lyssnat på gruppen Simbi, medryckande och trevligt. Vara kommun är bra på att satsa på kulturen och det är roligt att detta har dragit igång igen.

I morgon fredag går vi till Mossbrott på den traditionella påskpromenaden. Varma kläder, mössa, vantar, matsäck och ett gott humör tas med till denna aktivitet. På plats kommer vi att gå runt på olika stationer i åldersblandade grupper från alla klasser på skolan. Det kommer att vara påskpuls, tipspromenad, våfflor, sakletning och besök av påskkärringar. Dagen avslutas på Mossbrott i vanlig tid klockan 1.

Ulrika och Lisa är denna vecka i Malaga på kurs som handlar om internationalisering i skolan. Önums friskola har nu en sida på Instagram där det finns mer information kring detta. Gå gärna in och följ oss där! Det är ett sätt som arbetet dokumenteras på och där kommer också arbetet med Kuben finnas med. Hemsidan finns kvar, med information om skolan, matsedel, hembrev och mycket mer.

Nästa vecka är vi lediga från skolan - påsklov vecka 15.

Vi önskar er alla en fin vecka!

Hälsningar hela arbetslaget 4-6

Måndag: lov

Tisdag: språkval + idrott klass 6, idrott klass 4

Onsdag: temadag världen

Torsdag: Skolsyster på skolan - idrott klass 6 + Lönnen 5

Fredag: språkval klass 6, nomp klass 5 - no-läxa för alla

No-läxa för alla: https://quizlet.com/436180441/atomer-och-molekyler-flash-cards/ sök helena7107 – atomer och molekyler. Det kommer att finnas en lite enklare på basnivå.