Vecka 40 klass 4-6

Denna vecka har Lönnen varit på biblioteket i Vara och det kommer även Linden att göra framöver. Ett av målen i vårt systematiska kvalitetsarbete handlar om att öka intresset för läsning och besöken är en del av detta. Annelie på biblioteket presenterade den nya barnavdelningen samt några nya böcker. Sedan fanns tid att läsa olika slags böcker och många passade på att krypa in en läshörna och läsa en bra bok.

I so arbetar vi nu med Europa. Eleverna ska kunna placera länder, huvudstäder, berg, vattendrag i världsdelen. De ska kunna tolka, förstå och använda kartboken. Vilka skillnader kan vi se mellan de olika regionerna, norr och söder, öster och väster. Alla 4-6:or läser samma kurs, men kraven ökar i takt med ålder. Vi tittar på en spännande serie som heter Geografens Testamente Europa och den stora frågan just nu är: Var är Holger Nilsson? Vi återkommer med svar på den frågan.

Vecka 40

tisdag: Språkval och idrott för klass 6 – kom ihåg gympakläder, skor och handduk

onsdag: idrott Linden - kom ihåg gympakläder, skor och handduk

torsdag: idrott Lönnen - kom ihåg gympakläder, skor och handduk