Hembrev 4-6 v.19

6:orna har gjort nationella prov i engelska och därmed är alla nationella prov för åk 6 genomförda. Bra jobbat!

Igår var alla skolans elever på Hedensborg i Larv. Vi fick lyssna på dietisten och fotbollsdomaren Pernilla Larsson från SISU som bl a berättade om hur vår kropp fungerar, vad vi behöver äta för att må bra och varför det är viktigt att äta frukost. Vi fick också prova de nya hinderbanorna, något som många uppskattade!

På måndag och tisdag i nästa vecka får vi besök av lärare från Europa som deltar i en kurs i utomhuspedagogik. De kommer att vara i Mossbrott på förmiddagarna och på skolgården på eftermiddagarna. De kommer också att gå en elevledd rundvandring och titta på våra lokaler. 6:orna kommer att vara med i Mossbrott på tisdag förmiddag, gul klass har en utelektion på måndag eftermiddag och grön klass på tisdag eftermiddag – tänk på kläder efter väder!

På tisdag resp. onsdag startar gul resp. grön klass med frukost i matsalen. Att äta frukost tillsammans och få tips på hur en bra frukost kan se ut är en del i vårt hälsoprojekt.

I NO:n har vi avslutat arbetet med ”Luft och tryck”. Eleverna har redovisat sina kunskaper med hjälp av egna kahoot, filmer samt ett skriftligt förhör. Under de veckor som är kvar arbetar vi med Växter. Vi lär oss bl a mer om växtens delar och uppgifter, livscykel, pollinering och fotosyntes.

Fredagen den 25 maj är det praodag för åk 6. Man ordnar praoplats själv, börja gärna fundera redan nu! Mer information kommer!

Fredagen den 1 maj är det Vad du vill-dag. Mer information kommer!

Eleverna har även i år önskat en djurtimme. Den kommer att vara fredagen den 8 juni klockan 8:20-9:35. Mer information kommer!

V. 19

M: 4: idrott