Hembrev 4-6

Hej på er, så har ännu ett läsår gått. Vi har hunnit med mycket även om man alltid skulle vilja göra lite till. Vi har haft de bästa förutsättningarna för ökat lärande; studiero och trygghet, elevinflytande och särskilt stöd när vi behövt det. Tillsammans har vi utvecklats och ökat våra kunskaper. Nu väntar lite ledighet och tid att smala kraft för nya utmaningar. 4-5:or kommer tillbaka i höst och fortsätter arbetet tillsammans med nya vänner från 3:an. Våra 6:or skickar vi ut från boet - nu är de klara för världen utanför Önum. Vi önskar dem ett varmt lycka till!

Denna vecka har vi avslutat arbeten och plockat i ordning på våra saker. Vi har haft en härlig husdjurstimma där alla på skolan och förskolan kom och hälsade på olika djur. Stort tack till alla föräldrar som gjorde det möjligt. Vi har också haft bilrace och utställning av de bilar som byggts under terminen. Fantastiska fordon allihop! Gå in på hemsidan och se alla fina bilder!

Viktor, Johan, Moa, Greta, Mathilda, Lisa B och Ulrika har tillbringat veckan i England som en del i vårt Erasmusprojekt. Nu är de hemma och vi vill veta hur det varit.

I morgon måndag startar vi dagen med genrep inför avslutningen. Sedan går vi till Mossbrott för den traditionella brännbollsmatchen mellan 6:or och lärarna, start 10.15. Därefter går vi tillbaka till skolan för lunch, Sara bjuder 6:or på avslutningsmiddag. Vi kommer också testa om eleverna i 6:an verkligen är redo att lämna oss...

måndag: vaccinering på Avonova 8.30, flickor åk 5

6:an skor att springa i

tisdag: blommor att smycka kyrkan med

skoldagen avslutas 13.00

Examen i Önums kyrka 17.00

Vi startar läsåret 18/19 21 augusti 8.20.

Vi vill tacka er alla för ett mycket gott samarbete under det gångna läsåret. Tillsammans når vi långt! Vi vill också önska er alla en riktigt fin sommar!

Helena, Ulrika, Moa och Anna