v.19

I måndags hade åk 6 besök av lärare från Alléskolan, Magnus Johansson och Henrik Lidberg. De berättade lite om sig själva, skolan och svarade på frågor inför åk 7.

Nästa vecka kommer det engelska lärare på besök under måndag och tisdag. De kommer att få ta del av utomhusundervisning på Mossbrott, tillsammans med våra elever och lärare. De kommer även att få bli guidade på skolan av åk 6 dessa dagar.

På måndag och onsdag är det NP i matematik för åk 6. Ta gärna med något att äta mellan passen. Träna gärna på repetitionsuppgifterna på nomp!

Den 10/5 kommer åk 4-5 att hålla i uteaktiviteter för övriga på skolan. Temat för dagen är Astrid Lindgren.

Viktiga datum:

15/5 – Skolgårdsfest 18.00

22/5 – Skolresa Marstrand, hemma 17.00

23/5 – åk 6 besök Alléskolan

24/5 – åk 6 klassresa – (egen)

27/5 – Prao åk 3-6

11/6 – skolan slutar 13.00, skolavslutning Önums kyrka 17.00

Jag (Ulrika) kommer att vara sjukskriven från och med den 20/5 och resten av terminen pga. av operation. Jag kommer att sätta betyg (åk 6) och skriva omdömen (åk 4-5) på eleverna innan jag slutar. Det känns mest rättvist då jag haft dem hela terminen och vet vad de kan. Har ni några frågor kring detta så hör bara av er.

v. 19

m. idrott åk 4, NP ma åk 6, besök från England

ti. Besök från England, åk 6 engläxa - glosor

o. NP åk 6 ma, idrott åk 5-6

to.

f. 4-5 arrangerar Astrid Lindgren vandring för övriga elever. Nomp – ma, åk 5 eng – glosor.

Ha en trevlig helg!