Hembrev Spindelnätet

Hembrev Januari

Vårterminen är igång och vi ser fram emot en ny termin med alla barn på Spindelnätet. Äntligen är det lite ljusare längre på eftermiddagarna så vi kan vara ute efter våra mellanmål. För åk F-2 sker aktiviteter i olika grupper innan mellanmål.

Framöver ska vi jobba med olika språk som är ett utav våra mål på skolan. Vi ska lära oss olika ord och lekar. Barnen har fått vara med och funderat kring vad som kan vara bra att kunna och på vilka olika språk.

Från och med idag har Cecilia Nordström börjat jobba hos oss på fritids. Cecilia har tidigare jobbat på förskolan och är nu tillbaka från föräldraledighet. Vi som kommer jobba på fritids är Cecilia, Jimmie, Maja, Lovisa och även Moa som har börjat vara mer hos oss.

Vi har lämnat ut sportlovslappar. Vecka 7 är skolan stängd och vi vill veta senast 1 februari vilka tider ditt barn behöver vara hos oss. Viktigt att anmäla de dagar era barn har behov av fritidsverksamhet så vi kan planera för aktiviteter och personal.

En påminnelse om att kolla över era barns kläder här på fritids. Se över vad som behövs och se till att era barn har extrakläder och utekläder för alla väder uppe på sin plats i skolan. På fritids har de endast en krok tillsammans med en kompis, den är bara för att hänga av sig under dagen.

Fritidshälsningar

Lovisa, Maja, Moa, Cecilia, Jimmie