Hembrev 4-6 v.12

Hej på er!

Halva mars har gått och vi har fortfarande vinterväder… Men fåglarna börjar kvittra och dagarna är ljusare så vi hoppas att våren kommer snart! På söndag åker sex elever till Walsall utanför Birmingham i England tillsammans med Malin V och Lisa. De kommer bl a att besöka en skola och ett museum, bowla och shoppa. Vi önskar er en trevlig resa!

På måndag börjar Martin Hallin sin VFU (verksamhetsförlagda utbildning) hos oss. Han utbildar sig till lärare och kommer att vara på vår skola i fem veckor.

På onsdag förmiddag åker 4:or på påskvandring i Vara kyrka. Det brukar vara en lärorik stund där man på ett roligt sätt får lära sig mer om vad som händer under den kristna påsken.

På torsdag är det praodag för 4:or och 5:or. Var och en får med sig några frågor att ställa på sin praoplats. Vi fokuserar på arbetsuppgifter, utbildning samt för- och nackdelar med yrket. Det ska bli spännande att höra hur dagen har varit! Eleverna får redovisa för varandra efter lovet och på så sätt lär vi oss om många olika yrken och deras arbetsuppgifter.

På fredag är det dags för vår traditionella påskpromenad i Mossbrott. Vi går från skolan efter första lektionen och avslutar 13:00 på Mossbrott. Bussarna hämtar där. Ta med matsäck och kläder efter väder! Den som vill får gärna klä ut sig till något som har med påsken att göra. Vi hoppas på en solig, härlig dag!

I NO:n lär vi oss om ”Luft och tryck”. Vi läser, ritar, skriver, ser på filmer, gör experiment samt använder quizlet och kahoot för att vidga våra kunskaper.

V.12

M: 4:idrott

Ti:

O: 4: Påskvandring Vara kyrka, 5-6: idrott

To: 4-5: prao

F: Påskpromenad-Mossbrott. Matsäck! Lämna in svenskaläxa!

Trevlig helg!

Anna, Moa, Ulrika och Helena