Hembrev v. 15

På onsdag den 18/4 åker all skolpersonal till Botaniska trädgården i Göteborg kl 11.45. Eleverna går som vanligt till kl. 13 och de kommer ha vikarier sista lektionen. Idrotten utgår och samtliga stannar på skolan. Eftersom även de äldre eleverna slutar samma tid denna dag är det endast 13 -bussen som går hem.

På matteleken har vi jobbat med begreppen, meter, decimeter och centimeter. Eleverna har fått göra egna metrar och varit ute och mätt olika saker.

De har även fått sitta i sina lärgrupper och diskuterat och skrivit ner saker som är ungefär en meter, en decimeter och en centimeter.

Vi har träffat bokstäverna U och V W. Vilken frukt tycker Vivi Vitamin bäst om? Eleverna kom med olika alternativ, vattenmelon vindruvor eller kiwi. Alla tre gillar hon naturligtvis men denna gången spelade vi bokstavsbingo med vindruvor. Tisdag och torsdag i denna veckan har även några blivande f-klasselever besökt oss. De har varit med under hela förmiddagen och deltagit i våra olika aktiviteter. Eleverna i vår klass har tagit fint emot dem.

I våra naturgrupper fortsätter vi prata om människokroppen. Är det viktigt med muskler och vilken betydelse har de?

På musiken har vi tittat på film och lärt oss om olika blåsinstrument.

30/4 är en lovdag och skolan är stängd. Fritids är öppet som vanligt.

Trevlig helg!

Lena och Malin