Hembrev 4-6 v.16

Hej på er!

Solen skiner och fåglarna kvittrar, härligt! Vi hoppas att våren äntligen är här för att stanna.

6:orna har gjort klart de nationella proven i matematik. De består av en muntlig del som genomfördes i december samt fyra skriftliga delar som genomfördes den här veckan. När alla delarna är rättade slås resultaten ihop och man får ett provbetyg. Det här provbetyget behöver inte vara samma som terminsbetyget som delas ut i slutet av årskurs sex.

Nästa vecka åker Ulrika till Rumänien för att delta i en träff tillsammans med representanter i vårt Erasmusprojekt – Children as philosophers. Mer info om projektet finns på hemsidan via länken CAP:s. Stina Ahlstedt vikarierar för Ulrika.

På onsdag åker all skolpersonal till Botaniska trädgården i Göteborg. Detta är en del i det hälsofrämjande skolprojekt som vår skola deltar i. Alla elever slutar 13:00 och då går också bussarna hem. OBS! Inga bussar går hem senare!

I NO:n håller vi på med området ”Luft och tryck”. Läxa till fredag är att träna begrepp på quizlet.com. Sök på Helena7107. Skriftligt förhör! Efter önskemål om redovisningsmetod så arbetar vi i smågrupper och gör filmer eller kahoot som handlar om luft. Vi kommer också att ha ett individuellt skriftligt test v.17.

Igår startade årets majblommeförsäljning, roligt att så många vill sälja majblommor för att hjälpa andra barn samt dessutom tjäna en liten slant själva!

V. 16

M: 4:idrott

Ti:

O: Alla slutar 13:00

To: Engelskaläxa

F: Matteläxa, NO-läxa – Luft och tryck (quizlet.com)

Vi påminner om röjardagen den 22 april!

Vi önskar er en trevlig helg!

Anna, Ulrika, Moa och Helena