Hembrev 4-6 v. 38

Idag har vi genomfört Önumsloppet i härligt höstväder med ömsom sol och ömsom regn. Alla kämpade jättebra och många förbättrade sig rejält. Kanske är det våra pulspass som ger effekt? Vinnare bland killarna blev Oliver Thoresson och bland tjejerna Greta Ask Helgeson.

I svenskan håller vi nu på med textarbete av olika slag. Grön klass har skrivit berättelser om en karaktär och gul klass har skrivit faktatexter om djur. Vi har även gjort stavningstest och utifrån resultatet kommer vi sedan att arbeta vidare med individanpassade läxor för eleverna.

Från och med nästa vecka kommer all idrott att vara på Alléskolan. Eleverna har fått med sig en lapp om detta tidigare i veckan.

På torsdag kommer minnesmästaren Jonas von Essen och besöker oss här på Önum. Det ska bli spännande att få lära sig lite minnestrick och höra hur han gör för att minnas allt.

v. 38

m. idrott åk 4, läsläxa eng åk 5