Hembrev 4-6 vecka 21 och 22

Hej! Här kommer information om kommande veckor. Terminen går mot sitt slut och många arbeten är klara, men än finns det tid kvar för mer kunskaper. Vi ser till att ta vara på tiden och samtidigt njuta av våren…

På onsdag åker vi till Marstrand och Carlstens fästning på skolresa. Vi åker från skolan 8.30 och beräknas vara tillbaka kl. 17.00. Eleverna tar med sig matsäck för hela dagen och en glasspeng om man vill, max 50 kr. Vi hoppas på en fin dag tillsammans.

Praodagen närmar sig och vi behöver få in namn på praktikplatser och handledare. Eleverna kommer att få med sig uppgifter under veckan. Dessa redovisas tisdag och onsdag samma vecka och genom redovisningarna lär vi oss om många olika yrken och arbetsplatser.

Vecka 21

Måndag: redovisning av vattnets kretslopp, klass 6 får veta sina klasser inför 7:an

Tisdag: lämna in lapp om praodag

Onsdag: skolresa 8.20-17.00 – matsäck!

Torsdag: 6:or till Alléskolan på fm, vi äter även lunch där

Fredag: 6:ans klassresa, vi får besök av 3:or och provar nya klasser

Vecka 22

Måndag: prao

Tisdag: redovisning av prao

Onsdag: idrott klass 5-6

Torsdag och fredag: lov

Elever och föräldrar i klass 6 - 4/6 och 10/6 är ni välkomna till klassrummet på öppet hus för att titta på de nationella proven i matematik, svenska och engelska. Välkomna när det passar mellan kl. 15-17.

Trevlig helg! Helena, Ulrika och Anna