Hembrev Stubben februari -20

Hembrev Stubben februari –20

Tiden rullar på och vi är redan inne i februari.

Vi har fått lite “nygammal” personal på förskolan, Nicole Handfast arbetar hos oss på torsdagar då Marie är ledig och så finns Marianne Grönberg i huset, henne kommer ni nog också att träffa på hos oss på Stubben. Clara Hansson fortsätter att ha praktik hos oss torsdagar och fredagar i vår.

Temat Vännerna i Kungaskogen fortsätter vi att arbeta med i vår. Vi har nu gjort igelkotten Snack i lera och som barnen nu har börjat måla. Kom gärna in och titta på dem. Vi har även haft storsamling tillsammans med de andra avdelningarna där pedagogerna har dramatiserat sagan för barnen.

En dag i veckan har vi rörelsesamling och det tycker barnen är roligt. Vi fortsätter med att gå till sopstationen och lämna skräp.

Vi vill också påminna er om att den 4 mars har vi kompetensutvecklingsdag, så då är förskolan stängd.

Den 7:e april är det mor- och farförälders fika, inbjudan kommer senare.

Det är lite omväxlande väder nu så det går åt en del kläder, kolla gärna igenom så att det finns ombyte i barnens väskor.

De barn som inte hade något utvecklingssamtal under hösten kommer att få en inbjudan till det i vår.

Är det något som ni funderar på så fråga oss gärna.

Hälsningar Marie Hanna Ulrika