Hembrev v.13

Idag har vi uppmärksammat och hyllat varandras olikheter genom att rocka sockor. Vi har pratat målat och sjungit… GRETA-arbetet fortsätter varje dag och varje stund tillsammans med utvecklingen av andra förmågor.

Hur ser vår handlingsplan ut när det gäller Covid-19?

Vi följer folkhälsomyndigheternas rekommendationer och hänvisar till Vara kommuns hemsida. Städbolaget har extra städ. Vi personal torkar av elevborden med desinfektion en gång om dagen, samma gäller våra datorer och Ipads. Vi får maten serverad.

Från och med nästa vecka skickar vi hem arbete till dem som blir/har varit hemma länge. Detta gäller för dem som har lättare symptom. Vi har under veckan haft genomgång av olika digitala läromedel, bland annat svenskaportalen och matteportalen. Vad som väntar vet vi inte, men vi vill vara förberedda vid en eventuell stängning av grundskolan. Vi försöker skapa så bra förutsättningar som möjligt. Ni kommer att få mer information så snart vi vet något mer.

Klassfotbollen är flyttad till 15-16 augusti.

v.13

Måndag: Ny svenskaläxa och matteläxa åk 1-3, BAD åk 3.

Tisdag: Åk 3 ny engelskaläxa.

Onsdag: BAD Lilleskutt, IDROTT Tiger.

Torsdag:

Fredag:

Hoppas ni får en härlig helg!

Karin, Malin och Lisa

© Copyright 2017 by Önums friskola.

E-post: info@onumsfriskola.se

Rektor Lisa Borehed