Hembrev Stubben nov

Vi hälsar Gus, Alexander och John med familjer välkommen till oss på Stubben. Nu är vi sammanlagt 16 barn i gruppen.

Tack till alla er som hade möjlighet att komma på vårt föräldramöte. Vi presenterade hur en dag för barnen ser ut hos oss på Stubben via ett bildspel och berättade hur vi arbetar, exempelvis med det systematiska kvalitetsarbetet, våra sk-mål och grön flagg. Vi visade också upp arbetsmaterial, tex. vilka sånger vi sjunger.

Vi fortsätter att arbeta med sagan “Bockarna Bruse” på olika sätt. Barnen har skapat bockar, som hänger på väggen på vår avdelning och framöver ska vi göra troll med hjälp av lera. Vi prata om prepositioner med hjälp av leken och sagan.

På vår gård är det höstligt och barnen vill gärna vara med att kratta och bära löv.

Vi vill än en gång påminna om barnens kläder, kolla så det finns ombyte på hyllan och att det är namnade. Napparna är väldigt bra namnade, vilket är uppskattat från oss.

Som ni fick mejl av förra veckan av Aina, så kommer vi inte ha något luciafirande med er vårdnadshavare. Stubben kommer istället att uppmärksamma lucia i form av återkommande lucia- och julaktiviteter under hela vecka 51. Detta gör att alla barn som är här under veckan kommer att delta i några aktiviteter. Om barnen önskar att ha med sig en enkel huvudbonad exempelvis tomteluva får barnen ha med sig detta under veckan.

Även i mejlet från Aina meddelas även om covid-19, läs detta.

Som riktlinjerna är från Folkhälsomyndigheten kommer vi heller inte bjuda in till utvecklingssamtal eller uppföljningssamtal just nu. Om ni vill ha något möte så får ni säga till så kan vi ordna ett telefonmöte. Givetvis kommer vi prata med er vårdnadshavare om det är något vid lämning och hämtning.

Förskolan öppnar och stänger inne på Stubben.

Fråga oss gärna om det är något!

Hanna, Ulrika, Moa

© Copyright 2017 by Önums friskola.

E-post: info@onumsfriskola.se

Rektor Lisa Borehed