Hembrev 4-6

Snart har ännu ett läsår gått, endast två dagar återstår av den här terminen.

I onsdags hade vi en härlig sommarfest på Mossbrott med lekar, tipspromenad, hoppborgar, uppträden, hamburgare, glass, popcorn och fint väder!

Under normala omständigheter brukar vi ha ett öppet hus för åk 6 med föräldrar i slutet av terminen där man får möjlighet att titta på de nationella proven och ställa frågor. Pga pandemin avstår vi från detta i år men om det är någon som ändå vill komma och titta så finns vi här på måndag eftermiddag mellan 15-17.

Som ni såg i förra veckans hembrev så spelas den traditionella brännbollsmatchen mellan 6:or och personal på måndag förmiddag på Mossbrott. Därefter går vi tillbaka till skolan. 4-5:or äter lunch ute och 6:or äter sin avslutningsmiddag i matsalen.

På tisdag hjälper 6:orna till att förbereda och servera lunch nere vid ån. Efter lunchen har skolan en gemensam avslutning på fotbollsplanen. Alla elever slutar 13:00 och då går bussarna hem. 17:00 är det dags för 6:ornas avslutning, se särskild inbjudan som kom tidigare i veckan!

Vi saknar några böcker som tillhör skolan. Titta hemma och ta med på måndag om ni har någon!

Vi vill tacka alla för det här läsåret och önska er en riktigt skön sommar!

Anna, Ulrika, Sofia och Helena