I måndags firade vi Europadagen som infaller den 9/5. Vi såg filmer om världsdelen Europa och tränade på länder Seterra. På no arbetade vi med biologisk mångfald och ekosystem. På engelskan förberedde vi frågor som vi sedan använde för att lista ut var Philip befann sig, ett så kallat "Mystery skype" och vi hamnade i Berlin.

Vi har även haft besök av polis och räddningstjänst denna vecka. Polisen som hette Kristoffer berättade om vilka arbetsuppgifter de har och vilken utbildning som krävs för yrket. Vi fick också titta lite närmare på polisbilen. Åk 5 fick en utbildning i brandkunskap och hur man släcker bränder. De fick även pröva på att använda brandsläckare för att släcka en brand.

Vårt Kubenarbete kommer att pågå resten av terminen. I juni kommer den lämna Önum, men arbetet ska redovisas 25 augusti i Stockholm. Alla kan inte åka med, men vi vill ha med några elever. Vill man åka med så skriver man en anmälan och motivering och lämnar till Lisa eller Anna.

v. 20

m. idrott åk 5, fluorlack åk 5

ti. idrott åk 4+6, språkval åk 6, prova nya klasser, vaccination

o. livräddning – badkläder: Hugo, Julia, Ester, Noel, Stina, Axel, Alfons, Rasmus, John, Leia, Sabah och Alyssa