Hej på er!

Igår hade vi en härlig friidrottsdag i Falköping. Vi gick runt i små grupper och fick prova på olika grenar: löpning 60 meter, löpning 400 meter, längdhopp, höjdhopp och kula/diskus/boll.

På måndag är det dags för praodag. Alla har fått varsin lapp med frågor (se bifogat dokument) att ställa till handledaren under dagen. Dessa ska sedan redovisas för klasskamraterna på tisdag eller onsdag nästa vecka. Vi tror och hoppas på att alla får roliga och lärorika dagar och vi ser fram emot att ta del av allas redovisningar!

Tisdagen den 31 maj är det skolgårdsfest och innan den börjar är alla 6:or med föräldrar välkomna till klassrummen för att titta på de genomförda nationella proven i svenska, engelska och matematik.

Det är inte många dagar kvar på terminen och nu satsar vi på att slutföra påbörjade arbeten. I tekniken lär vi oss mer om hur man bygger stabilt och hållbart och nu arbetar vi med en uppgift som handlar om att vara projektledare för ett husbygge. Man ska skriva en text där man berättar vem/vilka som ska bo i huset, hur det ser ut och var det ska byggas. Vidare ska man beskriva hur huset ska byggas, vilka material man använder och varför man använder de materialen.

v.21

M: Praodag

Ti: 4 - idrott ute, 6 - språkval

O:

To: LOV

F: LOV

v.22

M:

Ti: 17-18: Öppet hus åk 6. 18-20: Skolgårdsfest

O: Skolresa till Karlsborg, matsäck. (Närmare info. kommer!)

To:

F:

v.23

M: LOV

Ti: Brännboll på Mossbrott (6:or möter personalen)

O: 13:00 - skoldagen slutar. 17:00 – Skolavslutning Mossbrott

Trevlig helg!