Hembrev 4-6

Hej på er!

Våren och värmen har äntligen dykt upp, härligt! Den här veckan har vi haft lite extra fokus på djur och natur. Eleverna har tränat på fåglar och åk 4 har arbetat med djur på engelskan. Vi har varit nere vid Tipin och njutit av våren, eldat, gjort pinnbröd och poppat popcorn.

I Linden har vi påbörjat läsning av klassiker som t.ex. Robin Hood, Gullivers resor och Skattkammarön. De läser två och två och arbetar sedan med boken på olika sätt. Lönnen kommer att påbörja detta arbete nästa vecka.

Nästa vecka är det NP i matematik, tisdag och torsdag. Då kan det vara bra att ha med något extra att äta mellan proven om man vill det.

Som många av er säkert känner till så förekommer det just nu en utmaning på Tiktok att ta bilder, lägga ut och håna varandra. Eftersom vi samlar in mobilerna under skoldagen ska det inte kunna hända i skolan men vi har ingen kontroll på vad som händer till och från skolan. Ta gärna en diskussion om detta hemma.

Lördagen den 6/5 är det Röjardag på skolan och detta har ni fått en separat inbjudan om. Vi hoppas att ni är många som dyker upp och hjälps åt att göra vår skolgård fin efter en lång höst och vinter. Det bjuds på korv med bröd och i år är det även en tävling där den klass/avdelning med flest representanter vinner en överraskning. Varmt välkomna!

v. 17

m.