Hembrev 4-6

6:ornas nationella prov är avklarade och nu återstår endast rättning av delproven i matematik. Torsdagen den 25 maj har vi öppet hus för elever och vårdnadshavare i åk 3 och 6 och då finns det möjlighet att titta på proven och se en sammanställning av resultaten.

Idag har alla skolans elever varit på Park Bio och sett filmen Stora vänliga jätten. Denna termin arbetar vi extra mycket med läsning i olika former och att ta del av berättelser på bio är ett sätt. Vi ska också lära känna olika författare och nu vet vi lite mer om Roald Dahl som skrivit boken SVJ.

På onsdag får vi besök av kursdeltagare från England. De kommer att vara i Mossbrott under förmiddagen tillsammans med några pedagoger och elever från vår skola. På eftermiddagen är de på vår skola och går en rundtur där elever i Lönnen guidar dem. Ett fantastiskt tillfälle att träna sina språkkunskaper!

v.18

M: 1 maj - LOV

Ti: 6 - språkval, idrott (golf på Bjertorp)

O: Linden - idrott

To: Lönnen - idrott

F: 6 - språkval, åk 6 Lönnen - HKK

Följande dagar kan vara bra att komma lägga på minnet:

v.19 måndag-torsdag: nio elever från åk 6 samt tre pedagoger åker till Spanien.

torsdag em: 4-6 - idrottsdag på Mossbrott

v.20 måndag: Englandsbesök, Linden guidar.

tisdag: 5 - hpv-vaccination

torsdag-fredag: LOV

v.22 måndag: 3-6 - praodag

onsdag: 4-6 - skolresa till Universeum i Göteborg

torsdag: 17-18 åk 6 - öppet hus (nationella prov) 18-20 - skolgårdsfest

v.23 måndag-tisdag: LOV

onsdag: 17:00 - skolavslutning på Mossbrott.

Trevlig helg!

Arbetslag 4-6