Hembrev 4-6

Den här veckan har vi haft Skogentema som vi arbetat med på olika sätt. I svenskan har vi bl.a. läst om träd, skrivit fakta och dokumenterat i vår temabok. Vi har också samlat löv på skolgården som vi sedan artbestämt.

I går hade vi en skogsdag på Mossbrott med olika stationer. Vi fick lära oss att tälja, bygga kojor, skogens djur, jakt och skogsbruk. Sofia och Malin hade var sin station och vi hade även besök av Jägarförbundet och Södra skog som höll i var sin station. Kul och intressant att få ta del av allas kunskap om skogen och dess invånare.

Idag har vi också varit på Mossbrott och sprungit/gått Önumsloppet. En härlig dag då alla har kämpat väl och fått en välförtjänt medalj.

För att fira att vår skola fyller 30-år så kommer det under v. 40, 2–6/10 vara Öppet hus på förskolan/skolan och då ni är varmt välkomna att hälsa på oss! Vi kommer även ha öppet hus en kväll, 4/10 fram till kl. 20.00. Det kommer att finnas personal på plats och ni har då möjlighet att se vår fina skola och vad era barn arbetar med. Det kommer inte att vara några lektioner på kvällen så eleverna behöver inte närvara men är givetvis varmt välkomna ändå.

Alla elever kommer att få klasskortet som en gåva med anledning av 30-årsjubileet.

Vi vill också påminna om idrottskläder och att det är obligatoriskt att duscha efter idrotten! Så alla elever ska ha med sig idrottskläder, handduk och tvål till idrotten varje gång. Lönnen har idrott på tisdagar och Linden på torsdagar. Åk 6 har även en extra idrottlektion på tisdagar.

v. 38

m.