Hembrev 4-6

Den här veckan har vi uppmärksammat Astrid Lindgren och hennes verk och då i synnerhet Emil i Lönneberga som även hade namnsdag i tisdags. Vi har sett filmer, läst böcker, tagit reda på fakta om henne och många andra uppgifter. Vi kommer att fortsätta med detta arbete även nästa vecka, ett jätteroligt område att arbeta med som inspirerar till lärande.

På måndag får vi besök av Gåspennan som kommer att underhålla oss med vår egen “låt” de gjort till oss. De kommer också att framföra några andra låtar som eleverna har varit med och röstat fram. Det ska bli jättekul att se dem live!

Snart är det också första advent och eleverna vill återigen ha en adventskalender med foto på dem själva. Alla tar med eller mailar oss en bild från när de var små som sedan kommer att vara en “lucka”.

Information från rektor:

“Anders kommer att sluta sin provanställning hos oss från och med idag. Ulrika Lanner Alfredsson och Johannes Johansson kommer att ta över Anders lektioner. Alice Göransson kommer att arbeta på idrotts- och hälsolektionerna i Vedum.”

M: Gåspenna - show i bygdegården 8.30

Ti: engläxa åk 5–6 glosor, idrott åk 6, idrott Lönnen + Lindens åk 5, språk åk 6

O: bad Linden

To: läxa Livskunskap – Linden, idrott Linden åk 4+6, åk 5 åker till Balthazar med Sofia – hkk

F: språk åk 6, engläxa åk 4 – delas ut på måndag.

Trevlig helg!

Arbetslag 4-6