Hembrev 4-6 vecka 37

Hej! Nu har klasserna valt sina representanter till skolans elevforum. Vi har pratat om demokrati och vad det innebär, i det lilla i klassen jämfört med det stora i riksdag och regering. Ett förslag från klassrådet är redan genomfört. Från och med nu har det ena laget på fotbollsplanen västar på sig. Klasserna håller också på och arbetar fram sina klassregler. Vad behöver jag för att nå framgång, att lära mig så mycket som möjligt? Fina diskussioner och nu är reglerna snart klara.

Nästa vecka blir det en temavecka om skogen. Vi kommer att arbeta med temat i alla ämnen på olika sätt. På torsdag kommer hela skolan gå till Mossbrotts skog och möta Hanna från Jägarförbundet och Ida från Södra. Vi kommer också tälja och leka och Sara serverar lunchen där. Vi ser fram emot en lärorik dag tillsammans!

Vecka 37

Tisdag: språk + idrott klass 6 – idrott Lönnen (kläder, skor och handduk)

Torsdag: Mossbrott, vi går från skolan 9.30 och är tillbaka på skolan kl. 13.00, kläder för att vara ute i skogen - Idrott för Linden (kläder, skor och handduk)

Fredag: Språk klass 6 - Önumsloppet start 10.30, kläder att springa i och bra skor, matsäck. Skoldagen avslutas på Mossbrott kl. 13.00 som vanligt.

Trevlig helg önskar hela arbetslag 4-6