Hembrev 4-6 vecka 9

Den här veckan har vi tagit oss an ett nytt arbetsområde i samhällskunskap - ekonomi. Vi har börjat att träna på olika begrepp på quizlet samt titta på det ekonomiska kretsloppet. Vad får familjen från stat och kommun och vad ger familjen till banken? Hur rör sig pengar till och från familjen? Till nästa fredag får eleverna en so-läxa som handlar om att intervjua er hemma om inkomster och utgifter. Inte hur mycket ni tjänar eller betalar utan vad som är stora respektive små utgifter och inkomster. Syftet är att koppla arbetsområdet till det egna livet. Läxan kommer med hem idag.

Nästa vecka kommer äntligen en favorit tillbaka. Önskevecka i Saras restaurang och 6:orna har fått önska. Spännande!

Vecka 9 och 10 ska eleverna i klass 6 utbildas i första hjälpen på tisdagens idrottslektion. Därför kommer de åka tillbaka till skolan efter språket och behöver inte ha med idrottskläder!

Klass 5 kommer att titta på film med information om språkvalet i 6:an. Vi skickar med en lapp hem från Alléskolan på måndag.

Linden har läsläxa hela veckan.

Måndag: Elever i klass 5 - lämna in lapp om överlämning inför språkval

Tisdag: språk klass 6 + idrott på skolan – inga idrottskläder

Onsdag: idrott Linden – kom ihåg gympakläder, skor, handduk

Torsdag: idrott Lönnen – kom ihåg gympakläder, skor, handduk

Fredag: språk klass 6 – so-läxa ekonomi för alla - kör. Linden: lämna in läsläxa

Vecka 10 måndag - matteprov för klass 4! Kapitel 2 decimaltal.

Trevlig helg önskar arbetslaget 4-6