Hembrev Stubben mars -21

Hej på er!

Vi kommer att börja att sms:a er föräldrar när blöjorna börjar ta slut. Om blöjorna tar helt slut sms:ar vi igen. För att det är lätt att lapparna ramlar ner och sätts upp på fel hylla.

I läroplanen för förskolan -18 står det “i samarbete med hemmen ska förskolan främja barnens utveckling till aktiva, kreativa, kompetenta och ansvarskännande människor och samhällsmedlemmar” (Skolverket, 2018, s.7).

Barnen pratar mycket om sina familjer. Därför tänker vi fortsatta arbeta med detta genom att be er föräldrar om att ta ett kort på familjerna och skicka till oss via sms eller mail. Som vi sedan kan sätta upp på väggen och pratar om hur familjerna ser ut. Vi meddela er när det är er tur att skicka in kort, för ni kommer att få med en bock hem samt sagan om bockarna bruse som ni kan läsa tillsammans. Bocken kan vara med på bilden med familjen. När kortet är taget tar ni med bocken och sagan tillbaka så fort som möjligt, då nästa barn ska få med det hem.

Om ni är lediga något under påskveckan får ni gärna sms:a eller säga till oss om detta.

Hälsningar

Ulrika, Madeleine, Moa och Hanna