Hembrev v 36

Nu har vi varit i gång en hel vecka och börjat få ordning på både schema och lokaler. Vi har haft en jättebra start och det är fin arbetsro i klasserna. Vi kommer nu framöver att bjuda in till samtal och det är Anna, Johannes och Ulrika som kommer att ha dem. Några har fått ny ansvarslärare och det beror på att vi fick göra en omfördelning när Helena slutade.

På måndag kommer vi att lägga i kräftburar i Afsån och förhoppningsvis kan vi få smaka på fångsten senare i veckan. Spännande!

Vi får besök av Balanserade barn på tisdag och de kommer under eftermiddagen att ha stationer med eleverna. Detta innebär att idrotten för 4-6 Lönnen utgår men istället blir det rörelseaktiviteter hela eftermiddagen för alla. Bra kläder och bra skor för rörelse är lämpligt på tisdag!

v. 36

m.

ti. språk åk 6, idrott åk 6,balanserade barn em – bra kläder och skor!

o.

to. skolfoto, idrott Linden – på skolan.

f. språk åk 6

Ha en bra helg!

Anna, Anders, Sofia och Ulrika

© Copyright 2017 by Önums friskola.

E-post: info@onumsfriskola.se

Rektor Lisa Borehed