Hembrev vecka 38

I år firar Önums Friskola 30 år och firandet är i full gång. Mycket har hänt under dessa år och många fina barn har kommit och gått hos oss. Att Önums Friskola bildades berodde på starka föräldrar som ville ha sin skola kvar. De kämpade för sina barn, men också för bygden. Idrottsföreningen och kyrkan var angelägna om det samma för att kunna fortsätta med sin verksamhet. En fantastisk insats av samtliga och ett gott samarbete ledde till att Önums skola blev Önums Friskola!

Ni föräldrar är fortfarande en förutsättning för den fantastiska skola vi har. I föräldrarådet har ni en möjlighet att engagera lite extra. Inte att göra allt arbete utan vara lite mer delaktiga. Vi har pratat mycket om vikten av någon vill vara representant i en demokrati för att den ska finnas kvar. Det samma gäller för vår skola. Känner du att du vill vara klassförälder i 4-6 i så hör av dig till oss eller info@onumsfriskola.se , vill du hålla i klassfotbollen för 4,5 eller 6 så hör av dig du också. Det är bra att vi är bra på olika saker!

Vecka 39

Tisdag: språk + idrott klass 6, idrott Lönnen - till idrott gäller kläder, skor och handduk!

Konserthuset VÄGUS 10.35-11.50.

Torsdag: idrott Linden - till idrott gäller kläder, skor och handduk!

Läxa i engelska 4 glosor - Forest

Läxa i engelska 5-6 glosor - Linking words

Fredag: språk klass 6

Vecka 40 - öppet hus hela veckan, program kommer - välkomna! Onsdag öppet 8-20! Vi ser fram emot att alla kommer och är med!

Torsdag: matteprov 5-6:or

Fredag: matteprov 4:or

Vill du komma med och äta den goda maten i Saras restaurang denna vecka så vill vi veta det senast onsdag vecka 39, anmäl till info@onumsfriskola.se.

Trevlig helg! Önskar hela arbetslaget 4-6