Hembrev Stubben November-17

Hej alla föräldrar.

Vi vill börja med att hälsa våra nya barn Adam Brink, Olof Thor och Lukas Sundin med familj välkomna till oss. Nu är alla barn inskolade och nu är gruppen klar. Det går nu 18 barn på Stubben.

Fotograferingen som vi hade tycker vi blev lyckad och korten på era barn är så fina.

I arbetet med Babblarna så håller Babba på att besöka alla barnen i sina hem. Barnen får ta med sig Babba i en väska hem och där får Babba vara med och göra något roligt som föräldrarna tar en bild med Ipaden som följer med i väskan. I boken som är med skriver föräldrarna ner vad Babba och barnet har gjort. Det är en mycket uppskattad aktivitet av barnen och de ser framemot att få ta med sig väskan hem.

Bibbi har även flyttat in så att Babba har fått en kompis. Bibbi undervisar oss i matematik och vi räknar allt som vi kan komma på.

Vi i personalgruppen har som mål i vårt systematiska kvalitetsarbete att utveckla våra lärmiljöer så vi läser nu en bok som heter Pedagogisk miljö i tanke och handling. Vi diskuterar efter varje avslutat kapitel om hur vår lärmiljö ser ut och vad vi kan förbättra.

På fredag är det Grönflaggdag gemensamt på hela skolan. Vi kommer att smaka på olika äppelsorter och även se vad som händer med ett ekologiskt, ett icke ekologiskt och ett närodlat äpple som vi låter ligga på en hylla över en tid.

Vi har även haft en veggodag där barnen fick smaka på vegetarisk mat samt att vi startade vårt arbete mot en plastfri förskola.

I likabehandlingsarbetet är det känslorna glad, ledsen och arg som vi undervisar i. Barnen är mycket bra på att se vilken känsla som är vad och kan sätta ord på dem.

Nu lite hålltider:

Välkomna på luciafirande på Stubben den 14/12 kl 7.00. Vi bjuder på lättare frukost efter att vi har sjungit tillsammans.

Nu kommer vi även att lämna ut jullovsledighetslappen.