Denna vecka har vi varit på konserthuset och sett en teater om manlighet och dess normer som sedan följdes upp med diskussioner i kill- och tjejgrupper. Det blev många bra och intressanta diskussioner i båda grupperna kring manlighet och kvinnlighet.

Nästa vecka har åk 6 nationella prov i engelska – onsdag 17/4 och fredag 19/4. Vill man så får man ta med ett litet mellanmål på onsdag då det är två pass men på fredag är det bara en del (lektion). Det är språk först på fredag morgon som vanligt.

Vårt naturmål detta läsår är att arbeta med de globala målen och skolan har valt att fokusera på mål nr 13: Bekämpa klimatförändringarna. Vi arbetar med bl.a. återbruk och återvinning på skolan, i hemmet och i vår närmiljö samt klimatsmart mat. Ett projekt i detta är även att anordna en loppis i samband med skolgårdsfesten i vår. Mer information om loppisen kommer. Årskurs 5 kommer under våren att tillverka textilkassar som ska säljas på loppisen. De kommer att ta hjälp av sina mor och farföräldrar som kommer på en första träff nu på måndag 15/4 till slöjdsalen.

V. 16

m.

ti. språk åk 6, idrott åk 6, idrott Lönnen

o. NP engelska (mellanmål)