Hembrev v.3

Hej alla förskoleklassföräldrar!

Nu är vi igång efter juluppehållet med en ny spännande termin

.

Bokstaven M har kommit och ville ha hjälp med att få fina kläder till sin maskerad. Eleverna klädde och formade M i många fina färger.

På matteleken har vi börjat jobba med de geometriska formerna och träffat Cilla Cirkel och Ture Triangel.

I vårt Likabehandlingsarbete arbetar vi lite extra med TRYGGHET och i måndags tittade vi i våra naturgrupper på en film som vi i nästa vecka ska diskutera vidare om dess innehåll.

I vår klass arbetar vi med hela GRETA och lyfter upp eleverna genom att dela ut GRETA-hjärtan vid positiva handlingar. Målet är även nu femtio men nu räknar vi baklänges.

Bad och idrott startade igång i veckan och nu i vår är det 8 lektioner av varje.

Tyvärr kunde vi inte åka skridskor i dag p.g.a att det var för mycket vatten på isen och då hade blivit många blöta barn. Vi hoppas vi får tillfälle längre fram med skridskoåkning.

Det är väldigt kladdigt och lerigt ute på gården,Så trots bra ytterkläder blir många våta ,både på byxorna sockarna och tröjorna så kolla gärna om nytt ombyte behöver skickas med.

Trevlig Helg!

Lena och Malin