Hembrev Å-sidan jan-18

Hembrev från Å-sidan Januari 2018.

När vi går över till matsalen är det lätt och behändigt för ert barn om det finns lätta skor typ Foppa tofflor. Det är bara ett tips.

Under våren fortsätter vi att arbeta mot våra mål med hjälp av Alfons Åberg.

Smart mål: teknik och natur: Alla barn ska få möjlighet att se hur man använder QR-koder för att lära sig om naturvetenskap.

Smart mål, matematik: Barnen ska få möjlighet att arbeta med blue-bot roboten ( fortsättning på vårt arbete med programmering).

Smart mål, svenska: Alla barnen ska få stimulans i sin språkutveckling.

Smart må, likabehandling: Alla barn ska vara med på två situationer där vi undervisar dem i att ta hänsyn till varandra och känna trygghet.

Smart mål i grön flagg: Alla barn ska få möjlighet att deltaga i vårt arbete mot en giftfri förskola.

Irene Gustavsson från ”Allas våra barnbarn” läser för barnen varannan vecka.

Mulle nere vid tipin varje vecka.

Rörelse och gymnastik varje vecka.

Yoga, massage och hemliga stenen som avslappning, varje dag.

Grupparbete varje dag.

Tillsammans med er föräldrar kommer det att bli en rolig och lärorik vår. Kom gärna med förslag och visa intresse för vårt arbete.

Några viktiga datum i vår.

Tisdag 6/2 Dropp-in fika. Välkomna in när ni hämtar ert barn.

Onsdag 14/3 Stängningsdag för hela verksamheten. Personalen på fortbildning i Trollhättan.

Onsdag 21/3 Temaresa för alla barn födda 2012.

Onsdag 28/3 Påsk fika för mor och farföräldrar.

Torsdag 17/5 Avslutningsfest på Förskolan.

Onsdag 23/5 Resa till Mösseberg.

Trevlig vår önskar vi på Å-sidan. Madeleine, Cecilia, Nicole, Maja och Britt-Marie.