Hembrev v.15

OBS!!!! Hoppas alla har läst eller läser eleverna egenskrivna meddelande som de har med sig hem idag om att alla ska med sig egen MATSÄCK imorgon.

Enligt tradition har hela skolan påskpromenad till Mossbrott tillsammans fredagen innan påsklovet där de tillsammans med sina faddrar kommer gå runt på olika stationer. Barnen får gärna vara utklädda om de vill.

I tisdags besökte vi brandstationen som också är en tradition när man går i förskoleklassen. Låt gärna barnen berätta vad de gjorde där och vad de fick i hemläxa av brandmännen. Detta kommer vi ”förhöra” tisdag efter lovet.

I vårt systematiska kvalitetsarbete har vi ett mål att alla elever ska besöka biblioteket. Detta gjorde vi måndag 1 april. För de elever som fick lånekort och lånade hem böcker har ni föräldrar ansvaret att lämna tillbaks dem på biblioteket.

I våra naturgrupper har vi pratat om varför vi firar påsk och på musiken har vi sjungit påsksånger och haft musikquiz.

På matteleken har vi jobbat med att avrunda och begreppet hälften och på bokstavsleken har vi träffat bokstäverna Q och R.

Nästa vecka är det ju lov och vi önskar er en

TREVLIG PÅSK!

Lena, Malin och Maja