Hembrev 4-6

Redan fredag igen och nu går vi in i sista delen av denna termin.

Vecka 47 börjar vi med de muntliga nationella proven och eleverna i åk 6 har fått med sig en infolapp hem om detta där ni kan läsa mer. Åk 5 deltog i onsdags i uttagningen till Vi i femman så nu håller vi tummarna. Resultatet brukar komma i början av december.

I tekniken gör vi ritningar som vi ska använda för att bygga modeller av broar. Vi tänker på att i första hand använda återvunnet material, tex kartong, plast m.m. Håll utkik vad som finns kan tas med hemifrån och ta med det till skolan under nästa vecka. Vi har pratat med barnen om detta.

Ni har fått hem en länk till en enkät som vi vill att ni besvarar. Vill ni ha hjälp så kom bara in till oss så hjälper vi er. Om ni har flera barn i skolan så är det en enkät per elev, alltså har ni två barn här så måste ni besvara två enkäter.

Nästa vecka är Ulrika på utbildning och Anna, Helena och Johannes är då i klasserna.

v. 47

m. åk 4 – idrott

ti.

o. idrott åk 5-6, åk 4 bad