Hembrev Stubben V.35

Hembrev; Augusti 2018

Sommar har övergått i höst och ni är alla varmt välkomna tillbaka!

Vi som kommer jobba på Stubben i år är Ulrika, Amanda och Marie. Ulrika och Amanda kommer ni träffa varje dag. Marie jobbar alla dagar utom onsdag.

Under hösten skolas det in några nya barn här på Stubben. Vi välkomnar Sarah, Wilda, Billy och August med familjer välkomna till oss!

Årets gemensamma tema för hela förskolan är Grodan. Karaktären Grodan möter man i Max Velthuijs barnböcker. Inne på avdelningen börjar Grodan och hens vänner dyka upp lite här och där. Ett undertema till Grodan kommer att vara vatten. Barnen kommer att få uppleva och upptäcka vatten på flertalet olika sätt under hösten och våren.

Den 28:e september är förskolan stängd och vi pedagoger är iväg på kompetensutveckling.

Första spadtaget till vår nya förskolegård togs den 13:e augusti. Det kommer ta ett tag tills den är klar, så vi hoppas att ni har lite överseende på att det kan vara lite rörigt på parkeringen och ute på gården till dess.

Den 2:a oktober är det årsmöte. Särskild inbjudan kommer senare.