Hembrev Myrstacken April

Hej allesammans!

Nu är våren här med allt vad det innebär; varierande väder, påsk och klämdagar, pyssel och utflykter. Härligt!

Sedan förra månadsbrevet har det hänt mycket, vi har haft besök av polisen, varit på teater med de äldsta barnen, haft förskolesamling där barnen på Myrstacken spelade upp teatern ”Bilarna Brusso”, varit på påskpromenad på Mossbrott och i den gångna veckan har vi även haft besök av mor- och farföräldrar. Väldigt kul att så många kom till förskolan.

På Myrstacken har det återigen skett lite förändringar personalmässigt. Annie jobbar sin sista dag innan föräldraledighet på skärtorsdagen, passar på att tacka för tiden (trevlig, men kort) på Myrstacken. Anna-Lena och Lilian kommer dela på Annies tjänst fram till sommaren.

Överinskolningen mellan avdelningarna har påbörjats. Vi bekantar oss med såväl ny avdelning, personal som kompisar. Vi har vår naturgrupp som träffas varje tisdag, på torsdagar träffas vi och har gemensam rörelse/yoga och efter lunch åker vi till skogen. Utöver detta så har vi planerat in dagar då vi går ner till Å-sidan. De barn som är berörda av flytt till annan avdelning har fått detta meddelat av personal på avdelningen.

På förskolans dag, 16:e maj kommer Barn- och fritid från Lagmansgymnasiet till förskolan och arrangerar olika stationer utomhus för barnen på förskolan.

Familjefesten är planerad till 21:e maj. En inbjudan till denna kommer!

Vi gör vår årliga resa till Mösseberg även i år. Den 28:e maj är alla barn välkomna att följa med på resan. Vi återkommer med mer information när det närmar sig.

Vi avslutar med lite bilder från verksamheten. Trevlig påsk!

/Anna-Lena, Annie, Helena, Lilian, Moa & Stina