Sommarbrev Fritids

Nu är det snart sommarlov och vi ser fram emot en härlig sommar tillsammans med era barn. Vi saknar fortfarande några barns tider för sommaren och behöver dessa snarast. Allt för att lovet ska bli så bra som möjligt för ditt barn.

Glöm inte att alla barn slutar klockan 13 skolavslutningsdagen den 11/6. Alltså går ingen buss klockan 14.45. Eftersom avslutningen börjar klockan 17.00 så stänger fritids 16.30 för att alla ska hinna till kyrkan och få en fin avslutning av läsåret.

För er som har barn på sommarfritids kan det vara bra att kläder för alla väder finns på plats samt badkläder när det blir fint väder så att vi kan åka på svalkande utflykter. Vi kommer också hålla till i skogen och göra andra aktiviteter ibland. För att vi ska kunna genomföra, planera och få det så skoj som möjligt är det viktigt att du ALLTID meddelar om ditt barns tider ändras.

Från och med måndag 24/6 hälsar vi de nya fritidsbarnen som ska börja i den nya förskoleklassen välkomna till oss. Under sommaren kommer det även ske förändringar i personalstyrkan. Efter skolavslutningen säger vi hejdå till Maja som ska ut på nya äventyr. I slutet av sommaren önskar vi Hanna lycka till på sin mammaledighet men innan dess ska Camilla Rickardhson från Kvänum börja arbeta på fritids. Sommarvikarier som ni känner till sen tidigare kommer också arbeta hos oss under lovet.

Somriga hälsningar, Fritidspersonalen